Återbetalningspolicy

Återbetalningspolicy

Hur går jag tillväga för att reklamera en produkt som gått sönder?
Vid reklamation är du välkommen att kontakta oss på:

  • Telefon: [Ange telefonnummer]
  • E-post: retur@cuvia.se

Vid e-postkontakt, vänligen ange:

  1. Ämne: Ditt ordernummer
  2. Bild: Fotografera synliga skador. Om skadorna inte är synliga, skicka en video eller beskriv skadan i textform.

Öppet köp / Bytesrätt / Reklamation
Vi följer distansavtalslagen enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning, så länge det är felfria varor. Meddelande om retur ska lämnas inom fjorton (14) dagar från mottagandet av varan (ej vid specialbeställda varor). Är du osäker, kontakta oss gärna på retur@cuvia.se

Om det går att påvisa ett fabrikationsfel på produkten, strävar vi efter att ersätta den med en likadan. Om produkten har utgått ur sortimentet, försöker vi ersätta den med en nyare variant. OBS! Garantin gäller inte för förslitningsskador eller skador orsakade av felaktig användning.

För att returnera en vara, får du en retursedel från oss, och vi debiterar en avgift på 99 SEK för detta.

Undersökningsplikt
Som konsument har du en undersökningsplikt på de varor du mottar. Kontrollera produkten innan du tar bort plomberingar, plast eller etiketter. Detta säkerställer att eventuella fel upptäcks tidigt och kan hanteras korrekt.